20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.  

Tämä ei ole suunnattu seurakunnassa olevia naisprofeettoja vastaan, vaan tarkoittaa kuningas Aahabin vaimon Iisebelin oppia, jossa hän opetti kanssa palvomaan epäjumalia.  

Epäjumalien uhripalvelussa niille uhrattiin ruokia, joita sitten myös kansa söi, sillä näin he katsoivat pääsevänsä yhteyteen epäjumalien kanssa. 

Tässä on siis kysymys todellisuudessa hengellisestä haureudesta. 

Palvomiseen kuului erilaiset haureelliset menot, joissa mm. miehet pukeutuivat naisten vaatteisiin, ja naiset miesten. 

Siksi Mooseksen laissa kiellettiin miesten pukeutuminen naiseksi, ja naisen mieheksi. 

Tuo Iisebeliin vertaaminen viittaa myös siihen, että kyseessä on joku hyvin arvovaltainen henkilö, jota ei uskalleta erottaa srk:sta. 

Hänen syntinsä on myös se, että hän esiintyy profeettana. 

Tällaisen tunnistamiseen tarvitaan srk:ssa henkien erottamisen lahjaa, tai hyvää Jumalan Sanan tuntemusta. 

Usein ajatellaan, että itse tuo vastaa kerran Jumalan edessä, eikä olla näkevinään. 

Jumalan silmissä on toisin, Hän sanoo ”Mutta se minulla on sinua vastaan, että suvaitset”. 

Miten on hyvä lukija kohdallasi? 

Annatko periksi pieniksi katsomissasi asioissa yleisen mielipiteen, tai seuran painostuksesta, vai pidätkö kiinni Jumalan Sanan opetuksesta? 

Jumalalle kaikki asiat ovat merkittäviä, Hän haluaa meidän pitävän kiinni kaikesta mitä Hän on käskenyt meidän pitää. 

Pidä kiinni Jeesuksesta! 

 

Jos haluat kuulla tarkemmin seurakuntien kirjeistä, niin tule Kangasalan Helluntaiseurakunnan rukoushuoneelle 23.10 klo 18.00 niin silloin puhun Filadelfian kirjeestä.  

 

Jos Jumala suo, niin noin viikon kuluttua tavataan täällä. 

Olkaa Siunatut, Jeesuksen meidän Herramme nimessä ja veressä.