Hyvä lukijani, miten on tilanteesi, oletko ahdistettuna ihmisten taholta?

Katsota as asiaa Psalmin 3 alun valossa.

1.Daavidin psalmi hänen paetessaan poikaansa Absalomia. 2. Herra, kuinka paljon minulla onkaan ahdistajia! Monet nousevat minua vastaan. 3. Monet sanovat minusta: "Ei ole hänellä pelastusta Jumalassa." Sela.

Daavidin tilanne näyttää olevan hyvin paha, lapsi haluaa tappaa isänsä, ja aikaisemmin suuri vainoaja oli Saul.

Psalmin kirjoituksen aikoihin oli vainoaja oma lapsi Absalom.

Vaikka Daavid näyttää puhuvan itsestään, hän alkaakin profetoida Messiaasta ja kuinka tällä on paljon ahdistajia.

Kaikkialla missä Jeesus kulki, eri ryhmät, ja heidän urkkijansa ahdistelivat Häntä.

Absalom oli läheinen Daavidille, kuten Juudas Iskariot Jeesukselle.

Kaikki ahdistelijat ja kansa nousivat lopuksi Jeesusta vastaan, ja hylkäsi Hänet.

Israelin kansa on vieläkin suureksi osaksi Jeesusta vastaan, eikä ole ainoa.

Suomen kansa ei ole yhtään parempi siinnä suhteessa.

Olet ehkä uskosi takia joutunut vaikeuksiin, jopa vainottavaksi, minä ainakin olen.

Oletko ajatellut, ettei niiden viha, jotka vainoavat sinua uskosi tähden, viime kädessä kuitenkaan kohdistu sinuun, vaan Jeesukseen.

Saulus vainosi aikoinaan uskovia, mutta Jeesus pysäytti hänet Damaskon tiellä, ja toi samalla esiin, ketä uskon vuoksi vainoajat todellisuudessa vainoavat.

Apt.9:4. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" 5. Hän kysyi: "Herra, kuka olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

Uskovien vainon lisäksi Jeesusta vastustetaan monin tavoin, esim. hyljätään Hänen opetuksiaan.

Joissain kristillisissäkin piireissäkin opetetaan, ettei Jeesusta tarvita pelastukseen.

Kaikki muka pääsee Taivaaseen, vaikka Raamattu ei näin opeta

Jeesus itse sanoo kuinka asiaa on todellisuudessa.

Joh.14:6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Ei syntyperä, asema, teot tai ihmisten mielipiteet aukaise Taivaan ovea, sen tekee vain Jeesus.

Jeesus taitaa olla nykyäänkin puhutuin, ylenkatsotuin, ja vihatuin henkilö maailmassa.

Tuo jakeen 3 sana ”pelastusta” on sana, jota Jeesuksen nimi hepreassa tarkoittaa, joten ilmaisu kuvaa ateistista maailmankuvaa.

Tässä eräs profetia Jeesuksen vainoamisesta.

Ps.22:8. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua. He aukovat suutaan ja nyökyttelevät päätään: 9. "Jätä itsesi Herran haltuun! Herra vapauttakoon ja pelastakoon hänet, koska on mieltynyt häneen."

Sitten profetian toteutuminen.

Luuk.23:35. Kansa seisoi ja katseli. Hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut. Auttakoon nyt itseään, jos hän on Jumalan Voideltu, se valittu." 36. Myös sotilaat pilkkasivat häntä. He menivät hänen luokseen, tarjosivat hänelle hapanviiniä 37. ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi."

Jakeessa on myös kätkettynä, profeetallinen ilmoitus, että kansa ei tule uskomaan Jeesuksen olevan Jumalan lähettämä, eikä Jumalan asialla.

Hengellisenä ilmaisuna tässä on selvä Jeesuksen kieltäminen, ja kyseenalaistetaan Hänen valtansa ja Voimansa, sekä väitetään, ettei Hänellä ole pelastusta Jumalassa.

Tässä näkyy myös se, etteivät ihmiset usko Jeesuksen olevan Jumalan Poika, siksi Hänellä ei ole pelastusta Jumalassa.

Näköjään maailma oli jo silloin syöttämässä epäuskoa, ja oli ateismia.

Niinhän meidän vainoajatkin luulevat, ettei Jumala voi auttaa meitä heidän vainonsa edessä, mutta kyllä Hän voi.

Lopuksi kuitenkin tärkeä asia Jeesuksen sanomana kaikille, jotka joutuvat Jeesuksen vuoksi vainottavaksi.

Matt.5:10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkea pahaa. 12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan vainottiin profeettoja, jotka olivat ennen teitä." 

Tavoitteeni on, että tavataan täällä viikon kuluttua, mutta Jumala päättää sen, ja katsotaan silloin mitä Sela sinulle tarkoittaa.

 

Olkaa Siunatut Jeesuksen Messiaan Nimessä ja Veressä!