6.1. Minä näin, kun Karitsa avasi ensimmäisen niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan kuin ukkosen äänellä: "Tule!"

Tunnustan heti, etten tiedä varmaksi, onko joku sinetti avautunut, vai ei, mutta annan teille ajattelun aihetta.

Ilmestyskirjasta saa käsityksen, ettei Jumala pidä ketään ihmistä ajan tasalla, vaikka monilla on mielestään varma tieto, tai teoria, mutta nekin ovat keskenään kovin erilaisia.

Jeesus näytti Johannekselle, mitä Jumala on määrännyt tapahtumaan, mutta ei anna aikataulua.

Siksi ei sinettien tapahtumia profeetat tiedä, koska tapahtumat tulevat, vasta kun sinetti on avattu.

Minä näin kun Karitsa avasi ensimmäisen niistä seitsemästä sinetistä

Sinetti ei ole lukko, vaan sillä varmistetaan, ettei sisältöön ole koskettu, tai katsottu.

Joka sinetin kohdalla näkyy, että Jeesus oli Jumalan uhrikaritsa, se siksi arvollinen avaamaan.

Olen aikaisemmin kertonut, että alkuperäinen sana sinetti, on sama kuin risti, tav.

Jokaisen sinetin kohdalla voi ajatella, että sinetit olivat ristejä, näin viitaten Jeesuksen uhriin.

Risti on symboli, kun sen täyttymys on tullut, se murretaan, eikä sitä enää muisteta.

Ei ole mitään syytä, että Taivaassa ikuisesti säilytetään Jeesuksen kärsimyksen symbolia.

ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan kuin ukkosen äänellä: ”

Joissain käsikirjoituksissa ja siksi myös käännöksissä, on toinenkin tärkeä maininta, ”katsoo suoraan idästä”.

Jos katsoi idästä, niin katseen suunta on länsi, ja silloin seuraavat asiat suuntautuvat länteen.

Joissain vanhoissa käsikirjoituksissa, mainitaan ilmansuunnat jokaisen puhujan kohdalla.

Uskon niiden symboloivan vitsausten koskevan koko maailmaa, mutta jokaisen painottuvan eri alueille, asia saa vahvistusta tapahtumien sisällöstä.

Ilmansuunnat ovat maan päällä olevia, sillä Taivaassa en usko olevan ilmansuuntia.

Tule!”

Johanneksen käsketään tulemaan paikkaan, josta voi nähdä kaiken.

2. Ja siinä samassa minä näin valkoisen hevosen. Sen selässä istuvalla oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

Ja siinnä samassa minä näin, valkoisen hevosen

Seuraavat 4 ratsastajaa muistuttaa Sakariaan näkyä, Sak.6:1-8., ei kuitenkaan ole samat hevoset.

Ratsastaa luullaan Jeesukseksi, hevosen värin vuoksi.

Valkeaa on pidetty vertauskuvana pyhyydestä, mutta ratsastaja ei ole Jeesus.

Sen selässä istuvalla oli jousi,

Kaikki käännökset puhuu jousesta.

Jousi sekä se, ettei ratsastajaa kuvailla, ovat molemmat tärkeitä tuntomerkkejä.

Hänelle annettiin seppele,

Eri käännöksissä ja myös joissain käsikirjoituksissa vaihtelee seppele tai kruunu, molemmat tarkoittaa voittajaa tai kuningasta.

Seppeleestä tai kruunustakin moni tulkitsee ratsastajan olevan Jeesus.

Luin, että vanhan kreikankielen eri versioiden tuntijoiden mukaan, eräässä sen muodossa sana Corona tarkoittaa ”seppele”, latinaksi Corona on kruunu, mutta nykykreikassa seppele on stefano.

ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

Jos ratsastaja on jo voittaja Jeesus, niin mitä lähtee voittaman?

Kerron tässä 7 perustelua miksi ei ole Jeesus.

Perustelu 1.

Jeesus oli itse avaamassa sinettejä, ja lähettämässä ratsastajia.

Päästikö Hän ensin itsensä, ja lähti välillä maan päälle ratsastamaan, sitten palatakseen takaisin avaamaan seuraavat sinetit/ristit?

Raamattu ei kerro Jeesuksen tulevan kovin monta kertaa ratsastaen, ja seuraavista sineteistä näemme, millaisten ”hirviöiden” kanssa tämä ensimmäinen ratsastaa.

Tulisivatko nämä tuhoajat sen jälkeen, kun Jeesus on tullut maan päälle?

Perustelu 2.

Jeesus ratsastaa Ilmestyskirjan luvussa 19, eikä siinnä ole mitään samaa tämän kanssa.

Tässä ei edes kerrota minkä näköinen ratsastaja oli, luvussa 19 kerrotaan tarkkaan.

Perustelu 3. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, jossa Jeesusta kuvataan jousen kantajaksi.

Perustelu 4. Mitä jousella ammutaan, tietysti nuolia.

Jeesuksen suusta lähtee 2-teräinen miekka, jolla Hän lyö kansoja, Jeesuksella ei ole jousta.

Perustelu 5. Hänelle annettiin seppele/kruunu.

Tässä ei sanota kuka antoi seppeleen/kruunun, joten en arvaile.

Saiko Jeesus vasta tässä ensimmäisen voittajan tunnustuksen.

Luvussa 19 Hänellä on päässään monta kruunua, eikä yhtään seppelettä.

Perustelu 6. Lähti voittajana. Kun Jeesus lähtee Taivaasta, niin Hän tulee noutamaan omansa, eikä tämä lähtö viittaa sellaiseen

Sanat ”lähti voittajana”, osoittaa kuinka Sielunvihollinen on jo voittanut paljon ihmisiä puolelleen, suurimman osan ihmiskuntaa, nyt hän lähtee voittamaan niitä, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta Totuuteen = Jeesukseen.

Perustelu 7. ja voittamaan, Jeesuksen ei enää tarvitse voittaa, voitti Golgatalla.

Ei tuntomerkit sovi Jeesukseen, tämä ratsastaja on liian vaatimaton.

Valkea hevonen osoittaa ratsastajan yrittävän esiintyä puhtaana pyhänä, ja oikeana, johon voi luottaa, eli mielestäni kyse on seuraavasta josta Jumala varoittaa.

2.Tess.2:8. Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa kirkkaudella. 9. Tuon laittoman tuleminen tapahtuu Saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla tunnusteoin ja ihmein, 10. kaikin vääryyden viettelyksin niille, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. 11. Siksi Jumala lähettää heille voimakkaan eksytyksen, niin että he uskovat valheeseen, 12. jotta kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat mieltyneet vääryyteen.

Huomasitteko, 3 asiaa

1. ”Jumala lähettää väkevän eksytyksen”, kuten tämän ratsastajan, joka on sen päätehtävä, tuo seppele/kruunu on väline, apuna tehtävään.

2. Jumala lähettää tämän koettelemaan niitä, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta Totuuteen = Jeesukseen

3. Sitten syy, miksi ei kuvailla millään tavalla, miltä ratsastaja näyttää?

Raamatussa ei kuvata tarkkaan pimeyden voimien ulkonäköä, mutta yksi jonkinlainen löytyy.

2.Kor:11 14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Johannes kertoo myöhemmin monenlaisista aseista, mutta nyt hän sanoo ratsastajan aseena olevan vain jousi.

Ef.6: 16. Ottakaa kaikessa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki Pahan palavat nuolet.

Kruunun/seppeleen anto on myös tuntomerkki.

Kuka olisi ollut arvollinen antamaan Jeesukselle kruunun paitsi Isä, eikä tässä näy Isän olevan kruunaaja, vaan koko tapahtuma oli jo valmiina käärössä Isän kädessä.

Tässä vain sanotaan ”hänelle annettiin ”kruunu/seppele”, ei sanota, Hänet kruunattiin.

Siis kukaan Taivaassa ei ratsastajaa kruunannut.

Pieneltä tuntuva kohta, mutta hyvin tärkeä.

Olen sitä mieltä, että kyse on Antikristuksesta, tai jostain hänen apulaisistaan, jonka aika on täyttynyt, ja hänet päästetään eksyttämään ihmisiä.

Monet ryhmät opettaa ratsastajan olevan Jeesus, tulossa tappamaan osan ihmiskuntaa muiden ratsastajien kanssa.

Jeesus ei toimi siten.

Onko Korona = kruunu/seppele merkki että ensimmäinen ratsastaja on lähtenyt, ja väkevät eksytykset ovat tulossa, en väitä mutta tulee mieleen?

Korona on myös voittanut lähes kaikki ihmisten järjestelmät, terveydenhoitojärjestelmät, talouden, ihmisten vapauden, nyt kristinuskoakin kieltämällä hengellisiin tilaisuuksiin tuloa, on jo vahvasti rajoittanut.

Ratsastaja tuli idästä (katsoi länteen, korona tuli idästä).

Lopuksi huomioitavaa Ilmestyskirjan kielestä.

Monet tutkijat ovat varmoja, että alkujaan Ilm. on ollut heprean kielinen, josta se on käännetty, vaikka useimmat käsikirjoitukset ovat "koineen" kreikaksi, nykykreikkaa ei silloin ollut.

Otin selvää kreikan kielen historiasta, ja se oli valaiseva.

Aikoinaan Kreikasta on ollut monia eri muotoja, eikä "koineen" kreikka ollut ainoa, tai virallinen. 

Kalastaja Johannes tuskin puhui sitä, ja tuskin se oli myöskään Taivaan kieli.

Tietoni ei ole täydellistä. Ei kellään ihmisellä, ole täydellistä tietoa mistään Raamatun kirjasta.

Hyvä lukijani olethan arvollisen Jumalan Karitsan oma, jos et niin pidä kiirettä, ennen kuin aika loppuu.

Tavataan taas täällä, tai Taivaassa.